„Trebuie să acordăm o atenţie mai mare spiritului şi metalităţii!“
Shihan Liviu Bădescu, preşedintele FRKAGD:
„Trebuie să acordăm o atenţie mai mare spiritului şi metalităţii!“
Preşedintele Federaţiei Române de Karate şi Aiki Goshin-Do, Shihan Liviu Bădescu, crede în valori dar în special crede în ziua de mâine şi în modul în care trebuie să investeşti totul în clipa pe care o trăieşti. „Un principiu important al metodei goshin-do îl reprezintă, modul în care aceasta investeşte întreaga viaţă şi experienţă în momentul prezent. Atitudinea consecventă faţă de viaţă există în totalitate. Principiul se manifestă şi într-un fel de pragmatism aplicat vieţii de toate zilele şi reprezintă acea dorinţă de a lupta şi a trăi în acord cu situaţia de moment fără a te crampona de reguli abstracte, universale. Noţiunea de prezent într-o luptă, dezvoltată după doctrina goshin-do, este mult mai mult decât prezentul în viaţă. Într-o luptă, momentul în care poţi înclina balanţa în favoarea ta apare numai o dată. Un artist îşi poate reface pictura sau poezia. Acelaşi lucru este valabil şi pentru multe alte situaţii. Altfel stau lucrurile când este vorba de a înfrunta un adversar. Totul este hotărât pe moment. Corectarea greşelilor este imposibilă şi lupta se compune dintr-o succesiune de momente unice, irepetabile. Iată de ce trebuie să se dea atenţie fiecărei etape, începând cu cele care declanşează conflictul şi până la cele în care adversarul este făcut inofensiv.”
Conflictul, un grad de intoleranţă
În opinia inginerului Liviu Bădescu, conflictul reprezintă un grad de intoleranţă faţă de persoana de lângă tine şi, în forma sa cea mai dramatică, el poate degenera în violenţă verbală, fi-zică sau având urmări neplăcute atât la nivelul individului, cât şi la scara întregii societăţi. Acest tip de ,,interacţiune’’ umană poate îmbrăca diferite aspecte şi poate apărea în toate relaţiile noastre, la toate nivelurile fiinţei noastre, provocând tensiuni deosebite. Dacă metodele de dezamorsare nu sunt eficace, ele se pot transforma în adevărate crize. Dacă încercăm să analizăm din punct de vedere sociologic violenţa, vom vedea că la baza evoluţiei acesteia se situează şi deficienţele sistemului nostru educaţional. „Astfel de cazuri sunt semnalate, din ce în ce mai des, în şcoli, pe stradă şi aşa mai departe. Faza de trecere a societăţii româneşti prin capitalismul crud, sălbatic se caracterizează printr-o bogăţie mai mare sub aspect material, dar mult mai mică sub aspect spiritual. Este clar că trebuie să acordăm o atenţie mai mare spi-ritului, mentalităţii. Pe măsură ce oamenii ajung la o saţietate materială ar trebui să înţeleagă necesitatea concentrării atenţiei şi asupra vieţii spirituale. Dar, în ciuda evidenţei, ei înţeleg greu aceste lucruri. La mulţi dintre semenii noştri este predominantă atitudinea violentă şi obraznică; ei sunt acea categorie care doreşte mereu o confruntare: verbală, fizică şi care nu respectă regulile eticii, cinstei, adevărului, compasiunii şi toleranţei. Aparent, această formă de manifestare, pare specifică ,,durilor’’, însă ea relevă o moralitate îndoielnică care nu are de-a face cu regulile luptei”.
Viaţa, o permanentă competiţie
Se spune că un luptător este puternic numai dacă este drept. „Tehnica, fără un anumit cod moral, nu poate deveni eficientă. Atunci când aceşti oameni dau dovadă de un <> accentuat, pentru ei apare o problemă foarte serioasă ce trebuie neapărat rezolvată. Această problemă se traduce, în fapt, prin intrarea într-o pemanentă competiţie care presupune, la rândul ei, conflicte, violenţă, deci luptă. Acest mod de abordare a lucrurilor poate fi întâlnit la mulţi practicanţi şi mulţi promotori de Arte Marţiale. Viziunea lor este justificată pentru că toţi cei care gândesc astfel nu studiază budo-ul decât un timp foarte scurt, superficial şi numai pentru un singur scop: competiţia. Prin ea îşi satisfac propria personalitate fără să-şi dea seama că intră într-o continuă (şi disperată !) luptă cu realitatea”- mai spune şeful FRKAGD. (Ionel GEREA)